poniedziałek, 18 października 2010

Dobry dentysta - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie :-)

Dobry dentysta
Każdy szuka prędzej czy później lekarza stomatologa, z którym chce powierzyć opiekę nad swoim uzębieniem. Dobry dentysta - na taki przydomek jednak zasługują nieliczni i nie liczni go otrzymują. Wiem z autopsji, że wśród stomatologów występują dwa rodzaje specjalistów tzw. cyrulicy, którzy chcą naciągnąć Cię na pieniądze oraz profesjonaliści, którzy nie wypuszczą Cię z gabinetu dopóki nie stwierdzą, że wykonana przez nich praca została zrobiona w 100% zgodnie z przyjętym kanonem.



Jak rozpoznać cyrulika?

Z tym nikt nie powinien mieć problemu. Specjalistów "niskich lotów" charakteryzuje jedna wspólna cecha - świadczone przez nich usługi prędzej czy później doprowadzają do kolejne wizyty u stomatologa (przeważnie już innego). Sam niejednokrotnie miałem "przyjemność" szukać dentysty, który podjął by się tego, co zepsuł inny. Ostatni taki przypadek miałem około roku temu, kiedy to po leczeniu kanałowym po 3 miesiącach ząb pod wpływem nacisku po prostu się rozpadł. Kiedy odwiedziłem dentystę, który naprawiał mi wspomniany ząb otrzymałem informację, że może mi zęba wyrwać, i że on w tej sytuacji nie jest w stanie nic innego zrobić. Na szczęście dzięki znajomej trafiłem do dobrego stomatologa, dla którego odbudowanie uszkodzonego zęba nie stanowiło większego problemu.

Dobry dentysta - zawsze bierze odpowiedzialność

Dentysta i ząb
Miałem szczęście poznać kilku dobrych dentystów. Wszystkich charakteryzowała ta sama cecha - zawsze brali odpowiedzialność za to co ronili z leczonym przez siebie zębem (lub zębami). Miałem raz przypadek, gdy miesiąc po leczeniu zęba wypadło mi wypełnienie. Zadzwoniłem do mojego stomatologa i otrzymałem informację, że mogę zgłosić się następnego dnia na wizytę i, że bezpłatnie zostanie naprawiony mój ubytek. Jakież było moje zdziwienie, gdy po zakończonej naprawie lekarz przeprosił mnie za niedogodności i ból na jaki zostałem narażony. Dodam, że do dzisiaj korzystam z usług tegoż gabinetu :-).
Żeby świadczyć usługi, z których zadowoleni będą inni trzeba czasami postawić się w miejscu pacjenta i zastanowić się czego ten potrzebuje. Czasami małe gesty zjednują ludzi i zatrzymują na wiele lat.
Dobry dentysta nigdy nie pozwoli sobie na to, żeby pacjent czuł jakikolwiek dyskomfort - nawet psychiczny.

1 komentarz:

  1. U mnie jest fajny Stomatolog dziecięcy Wrocław - solidna marka od firmy Lux-Dent. Chodzimy do nich całą rodziną i naprawdę są bardzo profesjonalni, super sprawa, polecam!

    OdpowiedzUsuń